Є запитання? Пиши нам.
Правила роботи з гіперактивними дітьми:
- Пам'ятайте, що дитина не винна в тому, що вона гіперактивна.
- Заохочувати гарну поведінку та ігнорувати провокаційні вчинки дитини.
- Використовувати гнучку систему заохочень і покарань;
збільшити кількість похвали та додати конкретики
(“це тобі особливо вдалося”, а не просто “молодець”);
зменшити кількість критичних та пасивно-агресивних зауважень
(“ти знову…”, “що з тебе виросте?”).
- Використовувати тактильний контакт (елементи масажу, дотику, погладжування);
коли ж дитина нервує, виявляє агресію чи просто занадто активна, варто її пригорнути до себе, заспокоїти теплими, добрими словами.
- Не давайте багатослівних інструкцій, після 10-ти слів дитина просто Вас не почує.
- У спілкуванні з гіперактивною дитиною потрібно завжди зберігати спокійний тон.
- У взаєминах з дитиною не допускати "вседозволеності".
- Слід пам'ятати, що гіперактивні діти дуже чутливі до негативних стимулів, і слова з часткою "не" (типу "не можна") лише викликають у них агресію, тому їм варто не забороняти щось, а чітко і логічно роз'яснювати, чому не слід робити того чи іншого в кожній конкретній ситуації і загальні правила поведінки.
- Пам'ятаючи про індивідуальні особливості гіперактивної дитини, доцільніше працювати з нею зранку, ніж увечері, на початку заняття, ніж у кінці.
- Влаштуйте хвилинки активного відпочинку на заняттях.
- Спрямовуйте енергію дитини на корисні дії (давайте доручення), у вільній діяльності мотивуйте її на спокійне виконання завдань.
- На перших етапах уникайте монотонної діяльності, заняття повинні бути цікавими, де можна прослідковувати результат.
- Використовуйте елементи гри в усіх моментах життєдіяльності.